Lunch tips

Tillbringade söndagen med min fina pojke. Vi åkte in till staden och kikade runt lite. Köpte lite småsaker och åt indisk mat till lunch. När klockan närmade sig 16 så åkte vi hem för att kolla på OS finalen i handboll. Blev ett silver för Sverige.

Senare bakade vi chokladmuffins med dumle i. Jätte gott men åt bara en halv då jag försöker tänka på vad jag stoppar i mig. Vi var inte så hungriga så på kvällen gjorde vi korv med bröd och kollade på en bra film.

Idag har jag lagat nyttig mat till lunch, närmare bestämt Zucchini och rödlök i ugn, med egengjord tomatsås.

Tomatsås:
1 gul lök
4-5 st vitlöksklyftor
En liten bit chili
Matolja
En burk hela konserverade tomater (400 gram)

Hetta upp lite matolja i en kastrull. Skala lök och vitlök och skär i grova bitar (allt ska ändå mixas sen) och häll sedan i kastrullen. Skär ner chili och låt allt fräsa ihop så de blir lite mjukt.
Häll sedan i tomaterna och låt småkoka i ca 30 min.
Mixa sedan alltihop och smaksätt med salt, lite peppar och lite spiskummin. Klart!

Dela zucchini och rödlök och lägg på en plåt. Ringla över olivolja, flingsalt, timjan och chiliflakes och blanda runt.
In i ugnen på 200 grader till önskad färg och tills de är mjuka.
Ät detta ihop och det blir jätte gott. Enkel men god lunch.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback