kokostoppar

Vi gick på lägenhetsvisningen igår och den var väldigt fin och väldigt rymlig med en walk in closet (!!). Lägenheten gick upp så pass mycket i pris att det inte kändes värt det. Nåja, de va roligt att kolla iallafall. Vi gjorde middag som blev en sallad med kyckling, couscous, ägg och massa grönsaker.

Idag har jag jobbat igen, det gick väldigt bra och det kändes roligt att vara tillbaka.

Nyss fick jag ett ryck att göra kokostoppar med rivet limeskal i. Limen gav en väldigt frisk smak.

50 g smör/margarin
3 st ägg
1 dl socker
½ tsk vaniljsocker
1 krm salt
Skal av 1 hel lime

1.Smält smöret i en kastrull
2. Vispa ihop ägg och socker (inte så att det blir vitt eller fluffigt)
3. Häll i vaniljsocker, salt och limeskalet.
4. Häll i det smälta smöret
5. Blanda runt och låt svälla i 10 min
6. Klicka ut på ett bakplåtspapper med en gaffel och gör de lite halvhöga.
7. Grädda i ugnen på 175 grader i ca 10 min (jag hade i 15 min exakt för att få den där halvbrända ytan)

KLART!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback