Min helg

Jag tyckte inte rätt person vann Sveriges mästerkock. Jag hejade ju på Carl men men.

Vilken helg! Varit fullt upp hela tiden i princip. I torsdagskväll kom svärmor på besök för att stanna hela helgen. Vi invigde grillen som vi fått av min mormor. Det grillades hamburgare och champinjoner. Min mamma var även förbi med en cykel som jag fått, perfekt!! Så på fredagen så cyklade jag till jobbet. Det gick bra och tog en kvart. Då cyklade jag också väldigt lugnt eftersom jag inte hunnit köpa en cykelhjälm. Måste köpa en cykelhjälm, folk kör som galningar med sina bilar. När jag skulle cykla hem från jobbet så cykla jag vilse!! Haha. Min mobil dog också för den blev så kall. Tillslut märkte jag att jag hade kommit till Östermalmstorg så då mötte jag upp pojkvännen som jobbar där i närheten så cyklade vi hem tillsammans. Kvällen blev lugn. Lördagen började med en vända på stan med libanesisk mat, så gott. På kvällen var det dags för att åka hem till Sophie som skulle firas. Jag gav henne en elgrill i present. Hon bjöd på bubbel och lite olika snittar. Vid tolv tror jag klockan var så åkte vi in till stan för att gå på Amba. Var en väldigt rolig kväll med en del gamla ansikten :)

Idag har jag legat på soffan och tagit det lugnt. Sliten från igår. Det var ju så fint väder ute så jag klädde på mig och tog en promenad. Gick in en sväng på Ica där jag fick syn på färska blåmusslor för endast 39:- nätet. Så jag köpte ett nät och ska snart göra moules marinieres. Återkommer med recept :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback