Enkel men god middag

Ikväll lagade jag och killen en supergod middag, och det bästa av allt, det är så himla enkelt.
Började med att olja in en ugnsform, på med laxen. Krydda laxen med lite örtsalt, flingsalt och citronpeppar. Hacka purjolök och lägg över. Blanda sedan ihop matlagningsgrädde och vitt vin och slå detta över laxen. Sen in i ugnen i ca 15-20 min på 200 grader. Vi åt detta med kokt potatis, tomater och lite creme fraiche. Så gott och så enkelt.
Har tyvärr ingen bild på detta.

Ligger i sängen och bara tar det lugnt och kollar efter lite utbildningar till högskola. Vad i helskotta ska man plugga till? Jag vill plugga så man har en stadig grund att falla tillbaka till. Just nu lutar det mest åt sjuksköterska och sen vidare utbilda mig till ambulanssjuksköterska. Men vem vet, det är ju ett tag kvar och jag vet inte ens om jag vill börja plugga till hösten. Återstår att se.

Förresten så trodde jag att det skulle vara Sveriges mästerkock ikväll, men nej.. istället är det fotboll. Så min pojkvän och några vänner till han är här och kollar på matchen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback