Middag hos leverantör

Torsdag idag då. Veckan har mest bestått av jobb. Fullfart. Mycket ändringar så som olika rätter som har bytts ut och en viss rätt som har fått en annan smak. Lite nytt tänk på jobbet tycker jag, vilket är super roligt. Igår kl 15 var jag och min kollega Agnes bjudna till en av våra leverantörer Gourmet Food för att gå vidare med dom till deras grannar och stoppa korv. Ja, hur sjukt är inte det, jag vet. Det var riktigt roligt iallafall. Vi var ett gäng på 8 personer. Även några från Albert och jacks var med. När vi hade varit där och gjort prinskorvar så gick vi tillbaka till Gourmet Food och kollade runt hur de ser ut där. Sen gick vi till deras lunchrum för att äta middag, jätte mysigt och trevligt. Vi hade en egen kock. Blev förrätt som bestod av en salmalax med en bläckfisksallad och en soyasås. Varmrätt blev en jätte god wagyu biff med grillade grönsaker, sås och potatis. Så himla gott. Köttet smälte i munnen. Godaste köttet jag har ätit. Vi drack både öl och vin och diskuterade det ena efter det andra, mycket jobbprat och även en hel del annat. Så kul att få ett ansikte med säljare som man pratar med dagligen. När vi gick runt innan och hälsade på folk så blev det "vad heter du?!" "Jag heter Angelica, dudå?" "Jag heter t.ex Miller" och så börjar man skratta. Ja herregud. Jätte trevlig kväll. Sista dagen imorgon på jobbet, sen semester. Eller ja, jag ska till Sälen och jobba i två veckor och ledig en. Så härligt. Har redan en hel del saker planerade.

 



 
(mina egna handgjorda prinskorvar, det är jag som har gjort alla dessa. Alla fick göra en varsin sån lång längd med prinskorvar som vi var och en sen får skickade till vårat jobb när de är färdiga)
 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback